Урок № 52 14.03.2020
Група. Е191/9
РОЗДІЛ 6. СВІТ
ІНФОРМАЦІЇ ТА МАС-МЕДІА
Тема. Практичне заняття «Критичний аналіз медіа тексту»
Завдання1. Ознайомитися з
текстом.
Критичне мислення - це здатність
аналізувати інформацію з позиції логіки й індивідуально – психологічного
підходу;перевіряти її надійність,вірогідність,доцільність тощо для того ,щоб
застосовувати отримані результати як до стандартних,так і нестандартних
життєвих ситуацій,питань,проблем.Метою медіаосвіти є
захист аудиторії від маніпуляційного впливу медіа,навчання орієнтації в
медійному потоці. Аналізуючи медіаповідомлення , ставимо 5 запитань:
«Хто створив повідомлення ?»
«Які техніки використані для того,щоб привернути увагу?»
« Які цінності ,стиль життя та точки зору репрезентовані чи випущені
повідомленням?»
«Чому це повідомлення було написане?»
«Як інші люди можуть сприйняти це повідомлення?»
Критерії
перевірки достовірності інформації:
1)Чи
відомий автор інформації?
2) Наскільки
ви довіряєте автору?
3) Що говорять інші джерела?
Приклади
маніпуляцій в ЗМІ:
1. «Отруєний
сендвіч». Це коли повідомлення починається з відомого незначущого
факта,після якого дається вигадка і завершується фактом,який мав місце в
дійсності.
2. Ефект
первинності. Про якусь подію джерело інформації
повідомляє раніше за інших,але повідомляє у вигідному для себе тлумаченні.І ми
розкрили очі «Оце новина!» й біжимо розповідати всім стрічним.
3. Закон
передування.Будь яке перше повідомлення про той чи інший факт ,подію
робить більш сильний вплив на аудиторію,ніж наступні. Джерело закріплюється в
нашій пам’ яті як правдивіше й привабливіше за інші,порівняно менш
оперативно діючі.
4. Зсув
акцентів.Це коли дуже широко,рекламним стилем повідомляється про
щось незначне. А далі.похапцем чи мимохіть –про важливу подію. А все через те
,що власникам ЗМК вигідно відвернути ,а не привернути увагу.
5. Метод
«забовтування» .Використовується коли потрібно знизити
актуальність якогось явища чи викликати до нього негативну реакцію.
Застосовують його в боротьбі із супротивником,безупинно вихваляючи його ,до
місця й недоречно говорячи про його надзвичайні здібності і т.д. Мета –викликати
утому й головний біль у людей,відбити бажання цікавитися тим ,що
насправді являє собою той чи інший кандидат
6. Анонімний
авторитет. Давно доведено,що одним з найефективнішим методом
є звертання до авторитету. Наприклад : «Учені на підставі багаторічних
досліджень довели…», « Лікарі рекомендують..» при цьому джерело не
ідентифіковане ,і жодної відповідальності за помилкове повідомлення журналісти
не несуть.
7. Принцип
контрасту.Теми новинних повідомлень компонуються так,що змушують
комуніканта домислювати в потрібному напрямку. Це особливо помітно під
час виборів,коли детально,із смакуванням подробиць висвітлюються внутрішні
конфлікти в таборі політичних опонентів.
8. Створення
асоціацій.Об’єкт штучно прив’ язується до чогось такого,що сприймається масовою свідомістю як дуже
погане (чи навпаки-гарне: «Садам Хусейн-арабський Гітлер», «Сталін- це Ленін
сьогодні»(рад.пропаганда). Саме тут і захована чергова пропагандистська
пастка.
Завдання2.Тести
1.Визначення
Критичне мислення -це:
уміння
критикувати уміння
аналізувати уміння
спостерігати інше
2. Наскільки Ви довіряєте новинам?
Повністю 50 на 50 все неправда інше
3. Що відбувається частіше:Ви
шукаєте інформацію чи інформація шукає Вас?
я шукаю
інформація надходить до мене
потрібну шукаю,непотрібна сама знаходить
інше
4. Що дають нам ЗМІ : факти чи власні судження? *
факти судження 50 на 50 інше
Інформація це:факт чи судження?
Факт судження факт у власній інтерпретації
Відповіді на контрольні питання прошу надсилати на
електронну адресу
dinamokv1927@gmail.com
Урок № 53 14.03.2020
Група. Е191/9
РОЗДІЛ 6. СВІТ ІНФОРМАЦІЇ ТА МАС-МЕДІА
Тема. Тематична атестація по темі «СВІТ ІНФОРМАЦІЇ ТА МАС-МЕДІА »
1-3 бали
1. Чому мас-медіа називають “четвертою владою”?
2. Яке значення інформації в сучасному суспільстві?
3. Яка взаємодія громадян і мас-медіа в процесі побудови
громадянського суспільства?
4-6 балів
1.Чи можливе співіснування цензури й демократії?
2. Що охоплює поняття
„свобода слова”?
3. Здатність ЗМІ об’єктивно висвітлювати політичні події
— одна з найважливіших гарантій стабільності демократичної держави.
4. Чи може Інтернет бути чинником демократизації
суспільства?
7-9 балів
Прокоментуйте
1. ЗМІ допомагають розвитку демократії в Україні.
2. ЗМІ виконують функцію „сторожового собаки’’.
3. Газетна качка (псевдоінформація, вигадана
сенсація, а іноді й брехня) — ознака жовтої преси і є засобом боротьби за
привернення уваги читачів, збільшення тиражу.
4. ЗМІ — найважливіший інструмент завоювання влади, а
отже, і прибутків.
10-12
балів
Чи згодні ви з думкою?
1. В аналітичній доповіді “Про рекламу” сказано так: “У
нашому суспільстві реклама — один з могутніх соціальних чинників. Вона не
просто “ продає” продукцію, вона нав’язує концепції, цінності, уявлення про
наші погляди, які, в свою чергу, визначають нашу поведінку”.
2. Вислів Вольтера: “Я не погоджуюсь із
жодним вашим словом, але я готовий померти за ваше право говорити це”.
3. Слова Т. Джефферсона: “Наша свобода залежить
від свободи преси, а цю останню не можна обмежувати, не загубивши її цілком.
Свобода не така
Відповіді на контрольні питання прошу надсилати на
електронну адресу
dinamokv1927@gmail.com
ПЛАН РОБОТИ
з предмета Всесвітня
історія
зі здобувачами освіти
на період карантину з 12.03.2020
по 03.04.2020
Урок № 26
14.03.2020
Група. В181/9
РОЗДІЛ 4. Розвиток провідних країни Азії, Африки та Латинської Америки.
Тема. Туреччина.
Арабські
держави
Домашнє завдання:
1. Прочитати параграф №34-35
електронного підручника « Всесвітня історія 11 клас» за
редакцією Ю.Буракова за посиланням https://pidruchnyk.com.ua/437-vsesvtnya-storya-burakov-kiparenko-movchan-11-klas.html
2. Перегляньте презентацію «
Країни Близького і Середнього Сходу » (додається) http://www.myshared.ru/slide/1055728/
3. Дайте письмово відповіді на контрольні питання (стор. 301)
Відповіді на контрольні питання прошу надсилати на
електронну адресу
dinamokv1927@gmail.com
Урок № 27
14.03.2020
Група. В181/9
РОЗДІЛ 4. Розвиток провідних країни Азії, Африки та Латинської Америки.
Тема. Країни
Латинської Америки
Домашнє завдання:
3. Прочитати параграф №37
електронного підручника « Всесвітня історія 11 клас» за
редакцією Ю.Буракова за посиланням https://pidruchnyk.com.ua/437-vsesvtnya-storya-burakov-kiparenko-movchan-11-klas.html
4. Перегляньте відео «Країни
Латинської Америки » (додається) https://www.youtube.com/watch?v=2toXjk8_jgI&has_verified=1
3. Дайте письмово відповіді на контрольні питання (стор. 317)
Відповіді на контрольні питання прошу надсилати на електронну
адресу
dinamokv1927@gmail.com
Немає коментарів:
Дописати коментар